Перфектната закуска




Сандвичи с луканка и кашкавал


Необходими продукти:

 4 филии хляб

50 г луканка

50 г кашкавал

1 с.л. масло

1 щип. шарена сол



 Начин на приготвяне:


Филиите (4 филии) се намазват с масло (1 с.л.) и върху тях се подреждат резени луканка (50 г) и настърган или нарязан на тънки плочки кашкавал (50 г). Сандвичите се изпичат в силна фурна на горен реотан и щом кашкавалът се разтопи, се изваждат от фурната и се поръсват с шарена сол (1 щип.). Сервират се, докато са още топли.



 Варени рохки яйца



 В тенджера се сипва подсолена, хладка вода. Яйцата се поставят c помощта на супена лъжица в тенджерата. Кипват се и от момента на кипването се варят 4 минути.


 Бележки: ЗА  Рецепта за Варени рохки яйца - жълтъкът, който представлява около 28-30 % от теглото на едно яйце, концентрира в себе си всички мазнини и витамини. Той съдържа толкова белтъчини, колкото белтъка, който е около 62 % от теглото си. Яйцето е бедно на захари, на целулоза и на витамин С.






Чай от шипки



Шипковите плодове се употребяват широко в хранителната промишленост за приготвяне на мармалади, сиропи и др. В тях има богато съдържание на каротин (провитамин А), витамин В1, витамин В2, витамин РР, витамин К, рутин и голямо количество витамин С. Освен тези съставки в шипките се съдържат още танини, захари, пектинови вещества, органични киселини, калиеви, натриеви, магнезиеви, железни и фосфорни соли. 



Маслини

Малки, вкусни и полезни



 Полезните свойства на маслините - Подпомагат костното развитие - Витамините E, A, D и K, които съдържа зехтинът, са особено важни от гледна точка на подпомагането на костното развитие на възрастните и децата и на укрепване на костите чрез фиксиране на калция. Също така се препоръчва на възрастните, тъй като е лесно смилаем и посредством минералите си подпомага използването на витамините в тялото. Предотвратява загубата на калций като стимулира минерализацията на костите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар