Полезно, вкусно, лесно



Само за час можете да спретнете меню, от което цялото семейство да забрави, че постите
Табуле „Витаминозна бомба”

Основната съставка на табулето е магданозът – колкото повече сложите, толкова по-близко ще бъдете до оригиналната рецепта. Тази салата е на почит по западното и южното Средиземноморие и особено в Ливан и Мароко. Понякога към основните съставки се добавя и краставица на дребни кубчета. Подправянето на салатата с лимонов сок, зехтин и джоджен дава неповторим свеж вкус.
Нужните продукти за 4-6 порции: 1 шепа ситно смлян пшеничен булгур, 4 големи домата, 2 големи връзки магданоз. Подправки: 6-7 стръка пресен джоджен, по 2-3 стръка пресен лук и чесън, сокът от 1 лимон, зехтин, чер пипер и сол на вкус.
Доматите се обелват от люспите, режат се на половинки и се изстискват от семето и течността. Пулпата им се нарязва на малки кубчета (конкасе). Булгурът се накисва в топла вода да набъбне за час. Отцежда се добре. Лукът и чесънът се накълцват на много ситно. Зеленилките се измиват и изтръскват. Наситнете ги с дръжките, смесете всички съставки, подправете и овкусете с лимоновия сок и зехтина.
Време за приготвене: 15 минути. Време за престой преди поднасянето: 30 минути.
Постни гъби
Тъмнокафявите (кралските) печурки са доста по-вкусни от обикновените. Ако не пазите строг пост, можете да замените зехтина с качествено масло и да настържете кашкавал върху цялото предястие преди печенето.
За 6-8 души са необходими: 6-8 големи кралски печурки, 2-3 стръка сладка целина (селъри), 2-3 скилидки чесън, 2 с.л. зехтин, смляна морска сол, едро смлян черен пипер.
Гъбите се измиват и шапчиците се отделят от пънчетата. В блендер се слагат нарязаните пънчета, наситнените селъри и подправките. Правят се на паста, с която се пълнят гъбите. Нареждат се в тава върху хартия за печене под грила. За още аромат може да допълните сместа с наситнен копър и магданоз.
Време за приготвяне: 10 минути. Време за печене: 10 мин. на 180 градуса.
Реден зелен фасул
Когато избирате зелен фасул, счупете 1-2 по-едри шушулки – ако има „конци”, по-добре купете друг зеленчук. Белият сорт е по-маслен и вкусен. Сгответе от предния ден. Ястието може да се хапва и студено.
Необходимите продукти за 6-8 порции: 1,2 кг пресен зелен фасул, 2 големи картофа, 2 средни моркова, 1 голяма глава лук, 1 глава чесън, по 1 връзка магданоз и копър. Подправки: 7-8 с.л. зехтин, 5-6 с.л. доматено пюре, 2 с.л. червен пипер, смляна морска сол, черен пипер.
Зеленият фасул се измива и се подрязва от двата края. Картофите, морковите, лукът и чесънът се обелват и измиват. Нарежете картофа на шайби, моркова – на кубчета, лука и чесъна – на дребно. Наситнете магданоза и копъра.

На дъното на тенджера под налягане сипете малко зехтин и започвайте да редите: ред картофи, ред зелен фасул, ред моркови, лук и други подправки – така поне три пъти или докато ви свършат продуктите. Подправете със сол и пипер. Разтворете доматеното пюре и червения пипер в чаша хладка вода и залейте. Сипете остатъка от зехтина.
Варете половин час след излизането на вентила. Ястието не се разбърква.
Време за подготовка: 10 минути. Време за готвене: 30-40 минути.
ПЪСТЪРВА

Всички сме на мнение, че пържената пъстърва е най-вкусна – но опитайте и този лесен, бърз и икономичен вариант, който със сигурност ще ви хареса.
Пресни пъстърви (по 250-300 г за порция), по 1 морков и половин тиквичка за порция, резени лимон, сол и черен пипер на вкус, хартия за печене, намазана със зехтин. По желание: стръкове пресен девесил.
Включете фурната да се загрява на 180 градуса.
Рибите се измиват, отцеждат добре и подправят. Голямо парче хартия се разстила върху плоска тава и се редуват резените морков и тиквичка, като се припокриват. Отгоре се нареждат рибите. В коремчетата им се слага зелената подправка. Поръсват се с лимонов сок и хартията се затваря с телбод.
Пекат се обикновено половин час за 1 кг риба, за да не се пресушат. Накрая скъсайте хартията, залейте отгоре с малко зехтин и запечете.
Добър апетит!

Няма коментари:

Публикуване на коментар